Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Cotidianul Dambovitean
Antonio Momoc

Nu a fost introdusa o sursa

Redacția

1008

Comunicarea 2.0, cartea lui Antonio Momoc, a fost lansată la dezbaterea Comunicare și politică în epoca digitală

Antonio Momoc, conferențiar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării de la Universitatea din București, specialist în comunicare și media, a lansat ieri volumul "Comunicarea 2.0. New media, participare și populism" la editura Revistei Timpul. Momoc, cu un parcurs academic remarcabil, a fost decan al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării între 2020 și 2024 și director al Departamentului de Antropologie Culturală și Comunicare între 2016 și 2020. Este licențiat în jurnalism și științe politice, deținând un doctorat în sociologie și două masterate, demonstrând o pregătire complexă și interdisciplinară.

Cartea "Comunicarea 2.0. New media, participare și populism", ediția a II-a, aduce o contribuție importantă în înțelegerea impactului comunicării digitale în societatea și economia contemporană. Prefața cărții, redactată de filosoful Constantin Vică, prorector al Universității din București, subliniază importanța actualizării volumului "Comunicarea 2.0" de către profesorul Antonio Momoc.

Dezbaterile despre carte au fost moderate de profesorul de etică și filosofie, Daniel Nica, care a observat că, într-o eră în care tehnologia avansează rapid, cartea lui Antonio Momoc oferă o privire critică asupra influenței noilor media și a inteligenței artificiale asupra democrației și participării politice.

Totodată, în cadrul aceleiași evenimente, a fost lansată și cartea "Politică, Media, Societate. Perspective critice", a profesorului de jurnalism și științe sociale, Aurelian Giugăl, la editura Tritonic. La dezbaterea cu titlul "Comunicare și politică în epoca digitală" au participat profesorii Romina Surugiu și Bogdan Hrib, care au subliniat că cele două cărți au în comun preocuparea pentru problemele sociale și economice locale, care afectează opțiunile de vot ale celor care se îndreaptă spre populism și căd în capcana discursului extremist, fiind nemulțumiți de dezamăgirile democrației liberale. Cartea lui Momoc explică că platformele digitale și algoritmii sunt prietenii populiștilor, deoarece dezinformarea și știrile false sunt mai răspândite online de către roboți și inteligența artificială, aducând trafic, audiență și profit acționarilor companiilor big tech.

Momoc a explicat modul în care comunicarea 2.0 transformă spațiul public și a analizat impactul rețelelor sociale asupra comunicării politice și a jurnalismului. Un capitol din carte este dedicat mediilor alternative și se analizează modul în care jurnalismul cetățenesc poate îmbunătăți sau submina democrația modernă, cu exemple din SUA și Italia, unde autorul a avut burse de studiu și a efectuat stagii de cercetare și predare.

Cotidianul Dambovitean

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025